HomeUpdate Corona maatregelen na 25 januari 2022

Emmeloord, 27-01-2022

Geachte ouder(s) en/of verzorger(s) van de Zonnebloemschool,

In de persconferentie van afgelopen dinsdag 25 januari zijn versoepelingen aangekondigd, dit om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk kinderen naar school kunnen blijven gaan.

Wederom moeten we op de uitwerking en het protocol wachten.
Dit protocol komt in de loop van de week beschikbaar. Toch hebben we besloten om de volgende aanpassingen alvast te communiceren:

Gewijzigde quarantaineregels voor de leerlingen:

• Leerlingen blijven alleen thuis als zij positief getest zijn op het coronavirus, ziek zijn of klachten hebben die kunnen wijzen op het coronavirus.
  • Leerlingen met een huisgenoot of nauw contact met een besmetting hoeven niet in quarantaine. Ook niet als de huisgenoot niet in isolatie kan.
  • Bij drie of meer besmettingen in de klas, gaat de hele klas niet in quarantaine. Alleen de leerlingen die besmet zijn met het coronavirus blijven thuis.
  • Bij klachten blijven leerlingen thuis. Met klachten én een negatieve (zelf)test mogen ze naar school.
    Als zij zich niet laten testen moeten leerlingen 24 uur klachtenvrij zijn. Houden de klachten 7 dagen aan, dan mogen leerlingen na 7 dagen thuisblijven ook weer naar school.
  • Leerlingen die in quarantaine zitten vanwege de oude regels en nu voldoen aan de nieuwe regels mogen morgen weer naar school.

(Gewijzigde) quarantaineregels medewerkers:

• Medewerkers die meer dan een week geleden zijn geboosterd of korter dan 8 weken geleden corona hebben gehad, hoeven niet in quarantaine.
    Ook niet als een huisgenoot of nauw contact besmet is.
  • Met klachten blijven medewerkers thuis.  Met een negatieve (zelf)test mogen ze naar school.

Momenteel merken we dat er een beperkt aantal invallers beschikbaar is. Mocht het voorkomen dat er geen invaller beschikbaar is, dan blijven we intern zoeken naar een  oplossing. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er een groep een dag geen onderwijs op school heeft.
Hierover zullen we u zo spoedig mogelijk informeren.

De nieuwe regels gelden in principe voor de komende zes weken en worden over drie weken  geëvalueerd.
Aan het einde van deze week worden de protocollen verwacht.
Mochten hier nog wijzigingen uit naar voren komen, dan zullen we u hierover informeren.

Met vriendelijke groet, namens het Management Team van De Zonnebloemschool,

Aart Reussing